Wikia

Luna Valente is het hoofdpersonage van de serie Soy Luna. Ze wordt gespeeld door Karol Sevilla.

Ik ben vrij, ik ben ik, ik ben Luna

—Luna Valente

Persoonlijkheid Edit

Luna is een lief en vriendelijk meisje uit Mexico. Ze is ambitieus en heeft een sterke eigen wil. Ze geeft veel om haar naaste vrienden en familie. Bij de Jam & Roller kan ze eindelijk haar twee grote passies samenbrengen: rolschaatsen en dansen. Met haar talent en doorzettingsvermogen zal Luna alles bereiken wat ze wil.

Verhaal Edit

Seizoen 1 Edit

TBA

RelatiesEdit

VriendenEdit

Beste vriendinnen

Nina Simonetti

Zie Lunina

Luna&nina16.jpg

Nadat de meisjes elkaar ontmoeten in de Jam & Roller worden Nina en Luna al snel goede vrienden. Nina helpt Luna zich thuis te voelen in haar nieuwe omgeving in Buenos Aires en Luna helpt Nina haar verlegenheid te overwinnen.

Beste vrienden/Exen

Simon Alvarez

Zie Lumon

Simuna1.jpg

Luna en Simon zijn al de beste vrienden sinds ze klein waren. Ze vertellen elkaar alles en steunen elkaar door dik en dun. Ze hebben dezelfde interesses, zoals muziek en rolschaatsen. Simon is stiekem verliefd op Luna en schrijft vaak liedjes over haar.

VijandenEdit

Amber Smith

Zie Lunber

Hkghk.jpg

Wanneer Luna's ouders een nieuwe job aanvaarden in Buenos Aires, komen Luna en Amber onder één dak te wonen. De twee meisjes hebben al snel een hekel aan elkaar en Amber is er niet blij mee dat Luna haar huis, school en rolschaatspiste binnendringt.

LiefdeEdit

Crushes

Matteo Balsano

Zie Lutteo

Lutteo falling.jpg
Luna en Matteo ontmoeten elkaar toevallig in Cancun, waar Luna letterlijk tegen Matteo aanloopt. Matteo is gefascineerd door Luna, maar zij is niet meteen overtuigd van zijn knappe verschijning en charme zoals andere meisjes dat vaak wel zijn.

Gallerij Edit

Char-circle luna default.png

Zie Luna/galerij

Around Wikia's network

Random Wiki